DP0079_CA03.jpg } }
Reklamasjonsrett

& garanti

Glostrup_Brandvideo_youtube.00_00_03_28.Still001 (1).jpg
Lagre kvitteringen din

Generell reklamasjonsrett

Alle Designa-produkter omfattes av reklamasjonsretten i henhold til kjøpsloven.

Husk å alltid beholde kvitteringen, så vi raskt kan hjelpe hvis det oppstår en feil.

Alltid en ekstra innsats - også etter levering

Designa Garanti

Hos Designa skal du føle deg trygg – både når du velger kjøkkenet ditt og mange år etter at det er tatt i bruk. Derfor gir vi opptil 25 års garanti, avhengig av produkt og materiale.

Her kan du se nøyaktig hva garantiene våre dekker.

01

Bevegelige deler – opptil 25 år

Gjelder for f.eks.:

  • Hengsler

  • Skuffeskinner

  • Skuffer

  • Push- og soft-close mekanismer

  • Andre bevegelige metalldeler

Merk: Toppskinner, gasspatroner, uttrekk og lignende dekkes av produsentens standardgaranti.

02

Skap, skrog og fronter – opptil 10 år

Gjelder for Designa-produserte:

  • Fronter

  • Skapskrog

  • Gavler

  • Dekorplater

  • Skuffefronter

Eventuelle variasjoner avhengig av fronttype fremgår av vår oversikt nedenfor.

03

Benkeplater – opptil 5 år

Gjelder for:

  • Alle typer laminat

  • Kompaktlaminat

  • Underliming av vasker i laminat/benkeplater

Andre materialer (tre, stein, keramikk, kvarts m.m.) dekkes av produsentens egen garanti og alltid av kjøpslovens reklamasjonsrett.

04

Tilbehør og hvitevarer

Produkter som ikke er produsert av Designa, dekkes av produsentens egen garanti.

Dette gjelder f.eks.:

  • Hvitevarer

  • Armaturer

  • Belysning

  • Håndtak

  • Motorer til høyskap

  • Kjøleskaps-hengsler m.m.

Vi hjelper deg gjerne med å håndtere dialogen med produsenten – Alltid en ekstra innsats.

Designa – Alltid en ekstra innsats. Hele veien.

Hva dekker garantien ikke?

For at en feil skal dekkes, må den kunne spores tilbake til en produksjonsfeil.

  • Garantien dekker ikke:

  • Feil oppbevaring, montering eller bruk

  • Skader fra vann, varme, damp eller manglende ventilasjon

  • Riper, skjæremerker og vanlig slitasje

  • Feil som oppstår på grunn av uegnede rengjøringsmidler

  • Ettermontering eller endringer utført av andre enn Designa

  • Reparasjoner som ikke er avtalt på forhånd

Er et produkt utgått, sørger vi for et passende erstatningsprodukt.

Hvis du er uenig i vår avgjørelse

Designa er medlem av KAF – Kjøkken Anke Foreningen under Dansk Byggeri.

Her kan du få en uavhengig behandling av saken din.

Vi følger alltid KAFs avgjørelser.

Slik får du hjelp

  1. Kontakt din Designa-butikk

  2. Ta med kvittering eller ordrebekreftelse

  3. Vi vurderer produktet og hjelper deg videre – raskt og rettferdig

Søk Finn butikk
Book møte