DESIGNA åpner ny flagship butikk i Århus

8. januar 2020

DESIGNA Kjøkken åpner flagship butikk i Århus

Kjøkkenprodusenten DESIGNA A/S fortsetter sine ambisiøse vekstplaner og kan nå offentliggjøre åpningen av en ny flagship butikk i Århus. Butikken åpner i august, og bak ratter står et makkerpar med mange års kjøkkenerfaring.

Mens det nye året knapt er i gang, er det full fres hos kjøkkenkjeden DESIGNA, hvor de fortsetter utviklingen av sin ambisiøse vekststrategi.

Allerede nå kan kjeden offentliggjøre åpningen av en ny og stor flagship butikk i Århus i august.

Den nye butikken ligger på Agerøvej, med fasade mot den trafikkerte Viborgvej i det velkjente kjøkkenstrøket i Tilst, og får dermed en av de absoultt beste plasseringene i Århus.

Viktig skritt for kjeden
DESIGNA har gjennom de siste 2 årene jobbet med en omfattende saltvannsrensing av hele butikknettet, både i Danmark og i Norge. Det har skapt et solid fundament for den videre utviklingen av konseptet, hvor landets storbyer spiller en viktig rolle.

– Omgjøringspunktet for vår vekststrategi er å gjøre kjeden til landets mest attraktive nettverk av selvstendige kjøkkenforhandlere.  Det vil si at vi ønsker å etablere en sterk tilstedeværelse i de største byene. Med butikken og plasseringen i Århus kommer vi til å jobbe enda hardere for å innfri ambisjonen, forteller kjedens administrerende direktør, Erik Høj.

Erfarne kjøkkenfolk som partnere
DESIGNA-direktøren kan samtidig glede seg over at det er et erfarent makkerpar, som blir partnere i den nye butikken.

Den ene av de to er Kenneth Otzen, som blant annet har vært hos Invita i Tilst og nå fungerer som butikksjef hos DESIGNA i Herning. Den andre er Alex Mourtada, som blant annet har vært prosjektleder hos Svane i Viborg. Det er dermed markante profiler, som forener seg under DESIGNAs vinger og åpner butikken i Århus.

– Vi er selvsagt meget glade for at vi kan tiltrekke så sterke profiler som Kenneth og Alex, som deler vårt høye ambisjonsnivå og ser det store potensiale i butikken på en superattraktiv kjøkkenadresse. Vi gleder oss til vi kan ønske kundene velkommen i den nye butikken, som teamet nå er i ferd med å designe og innrede, sier Erik Høj.

Den nye århusianske flagship-butikken er etter planen klar til å ta imot kunder i august i år.

Ytterligere informasjon:
Administrerende direktør Erik Høj – tlf: 22 69 22 58.

Forslag til bildetekst:
Kjøkkenkjeden DESIGNA åpner ny flagship butikk i Århus på Agerøvej i det kjente kjøkkenstrøket i august.

Last ned materiale her
Materiale tilhørende denne pressemeldingen kan lastes ned her:

Hent pressemelding her